Vikten av en bra Support
Vad det gäller vår casinoupplevelse är det oerhört viktigt med kvalitativ kundsupport. Att vi får kunnig hjälp samt ett trevligt bemötande är inte mer än rätt när vi väl anförtror oss till en spelsida. Både vad det gäller email, telefon samt service via livechatt.
Att kommunicera på engelska skall absolut inte vara en nödvändighet för att få en bra spelupplevelse online. Det händer oss alla att vi ibland stöter på problem, eller har frågor och funderingar kring betalningsmetoder eller spel. Då är det extra betryggande att kunna få hjälp på sitt eget språk.
Om ett casino valt att satsa på svensk kundtjänst innebär det helt enkelt att de även gjort en satsning på sina svenska spelare. Eftersom vi vet att svensk support uppskattas så har vi tagit på oss uppdraget att lista de spelsidor där du får kompetent hjälp på just svenska.
Vikten av en kunnig Kundtjänst
Vad utmärker en bra kundtjänst? Och hur definieras bra? Kort och gott så är det kundens upplevelse som avgör kvaliteten på ett casinos. Många casinon gör regelbundet undersökningar för att ta reda på kundernas erfarenhet av deras kundtjänst, därför kan det vara ett bra tips att ge sitt utlåtande när du ombeds betygsätta chatten eller samtalet. På så vis hjälper du casinot i fråga att bli bättre. En bra kundsupport är viktig för att casinot ska kunna behålla sina spelare. Man skulle kunna säga att det finns fyra grundläggande kriterier:
Online Casinos Kundtjänst-kriterier:
Bemötande
Kundtjänst är ett serviceyrke – och därför skall kunden alltid bemötas med ett hövligt beteende. Ingen fråga är för dum. Ett irriterat tonfall lyser lika lätt igenom via en chat som på mail eller över telefon. En otrevlig kundtjänst är en ineffektiv Support vilket påverkar casinot i fråga negativt.
Samtidigt bör vi komma ihåg att det sällan är agentens fel – det vill säga exempelvis Peter från Höllviken, 23 år. Peter är endast budbäraren- och har absolut ingenting att göra med de regler som casinot har bestämt eller huruvida ett spel har kraschat.
Kunskap
Hur trevlig än Peter må vara så krävs det kunskap. Vi vill bli självfallet bli försedda med rätt information. I slutändan handlar det ju faktiskt om våra pengar. På samma vis som att det inte specifikt är Peters fel när vi har ett klagomål – så skall Peter kunna förse rätt information på ett proffsigt vis, han skall kunna förklara situationen eller effektivt föra ärendet vidare. Expertis är det kunden kommer ihåg efter kontakten.
Kontaktalternativ
Det skall vara enkelt. Först och främst så vill vi omedelbart kunna lokalisera var och hur vi får hjälp. Kundsupportens kontaktalternativ bör alltid vara väl synlig på spelsidan. Om det så är från första sidan, i casinolobbyn eller inne på sportavdelningen. Spelarna bör kunna nå support över telefon, via chat eller per mail. Allt handlar om lättillgängligt. Den vanligaste metoden idag är däremot chatt funktionen – det är faktiskt så vi normalt sätt har kontakt med allt från vänner till familj och kollegor i vår vardag.
Svarstid
Långa väntetider är aldrig populärt. I spelvärlden online så skall det gå oerhört fort. När ett spel laggar eller en hemsida inte öppnas tillräckligt fort så tröttnar vi fort – och letar snabbt upp ett annat alternativ. För casinots egen skull så skall svaren komma ögonblickligen och dessutom vara korrekta och trevliga. Det är inte helt lätt att jobba som support på ett casino idag… Något som vi spelare bör tänka på ibland…
Casino
Bonus
Besök
100% upp till 20 000 kronor
Besök
HELA 4 Välkomstbonusar!!!
Besök
100 % Matchbonus upp till 125 € + 180 Free Spins!
Besök
Tagged with: casino • kundtjänst • support